Razgatlıoğlu ve Öncü Ödül Kürsüsünde

Milli sporcularımız Toprak Razgatlıoğlu ve Can Öncü Hollanda’da yapılan dünya şampiyonalarında ödül kürsüsünde yer aldı.

Dünya Superbike Şampiyonası’nda şampiyonluğu hedefleyen milli sporcu Toprak Razgatlıoğlu, 2022 sezonun ikinci ayağına Hollanda’da çıktı. 4 bin 542 metre uzunluğa sahip TT Assen pistinde düzenlenen şampiyonada milli sporcu Razgatlıoğlu, sıralamalarda en iyi zamanı yaparak pole pozisyonunu elde etti.

Razgatlıoğlu, Pata Yamaha with Brixx WorldSBK takımıyla çıktığı birinci yarışta üçüncü oldu. Pazar günü yapılan superpole yarışında ise Razgatlıoğlu damalı bayrağı üçüncü sırada gördü. Razgatlıoğlu, rakibi Alvaro Bautista’nın pist sınırlarını aşmasından dolayı aldığı ceza nedeniyle mücadelede ikinciliği elde etti.

Razgatlıoğlu, Hollanda ayağının Pazar günü yapılan ikinci yarışında ise lider durumdayken rakibi Jonathan Rea ile yaşadığı temas nedeniyle düşerek mücadeleden puansız ayrıldı.

Genç yarışçı Assen yarılarını değerlendirerek, ‘İkinci yarışta, takım bazı kurulum değişiklikleri yaptıktan sonra motosikleti iyi hissediyordum.  Hata yapmadan lastikleri korumaya çalışıyordum. İlk virajda sert fren yapmayı denedim ve virajı biraz geniş aldım. Ama pist dışına çıkmadan yarış çizgisinde kaldım. Açıkçası böyle bir kaza yapmamıza şaşırdım. Jonathan’dan bu hatayı beklemiyordum. Bu sene bu pistte ve her yarışta gelişiyoruz. Şimdi güçlü olabileceğimizi düşündüğüm pistlere gidiyoruz. Geçen yıl olduğu gibi sadece yarış galibiyetlerine odaklanıp en iyi pozisyonu elde etmeye çalışacağım.” diye konuştu.

CAN ÖNCÜ ÜÇÜNCÜLÜKLE GERİ DÖNDÜ

Milli motosikletçi Can Öncü, Dünya Supersport Şampiyonası’nın Hollanda ayağında yapılan ilk yarışta düşerken ikinci yarışta güçlü bir performans sergileyerek ödül kürsüsüne çıktı. TT Assen Pisti’nde yapılan sezonun ikinci ayağında Kawasaki Puccetti takımının genç pilotu Öncü ikinci yarışta ön grupta yer alarak mücadeleden üçüncülükle ayrıldı.

Cumartesi günkü kazadan sonra büyük bir adım attıklarını söyleyen Can Öncü ‘Akşam çok çalıştık ve her şeye çok sinirlendim. Kendi kendime ‘gerçekten böyleysem bavulumu toplayıp eve gitsem iyi olur’ dedim. Yine eski Can olacağım dedim. İyi bir iş çıkaracağımızı biliyordum. Risk aldık ve dördüncü veya beşinci bitirmeyeceğimi söyledim. İyi bir başlangıç ​​yaptım ve en sevdiğim pistlerden birinde çok geliştik. Bu yarış önemliydi çünkü babam da yarıştaydı. Bu yüzden bu ödülü aileme ve doğum günü olan Nico’ya hediye etmek istiyorum. Estoril’de umarım başka birine daha hediye edebilirim.’ dedi.

BAHATTİN SOFUOĞLU İLK ONDA

MV Agusta Reparto Corse takımıyla Dünya Supersport Şampiyonası’nda mücadele eden Bahattin Sofuoğlu, Hollanda’da yeni sınıfındaki en iyi derecesini yaptı. Cumartesi günkü yarışta 15. olan Sofuoğlu, Pazar günü yapılan yarışta da ilk 10 içerisinde yer aldı.

Ay-yıldızlı motosikletçi her iki yarışta da WorldSSP Challenge sınıfını birincilikle tamamladı.

DENİZ ÖNCÜ KUPAYI KAÇIRDI

Milli sporcu Deniz Öncü, Red Bull KTM Tech3 ile FIM Dünya Moto3 Şampiyonası’nda sezonun beşinci mücadelesinden 4.lükle ayrıldı. Uluslararası Motosiklet Federasyonu (FIM) tarafından Dünya Moto3 Şampiyonası Portekiz’in Portimao şehrinde yer alan 4,6 kilometre uzunluğa sahip Algarve pistinde düzenlendi. Yarışa pole pozisyonundan start alan Deniz Öncü, lider götürdüğü mücadeleyi 4. sırada tamamladı.

Yarışı değerlendiren Öncü, ” yi bir hafta sonu geçirdik. Islak zeminde başladık ve sezonun ilk pole pozisyonunu elde ettim. İyi bir yarış geçirdik ve diğer dört sürücüyle güzel mücadele verdik. Bugün kafam karıştı ve büyük bir hata yaptım. Bir tur daha olduğunu düşündüm ve kendimi son turda atak yapmak için hazırladım. Damalı bayrağı gördüğümde çok büyük bir hayal kırıklığına uğradım. Önümüzdeki hafta Jerez’e gidiyoruz ve yine elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışacağız.” dedi.

DURUKAN ÇEKYA’DA 4. OLDU

Güney ve Orta Avrupa bölgelerinin uluslararası motosiklet yarış serisi olan Uluslararası Alpe Adria Pist Şampiyonası’nın açılış ayağı Çek Cumhuriyeti’nin Brno Pisti’nde yapıldı. Superstock 600 sınıfında yer alan Turgut Durukan yapılan iki yarışta 4. oldu.

Öte yandan milli sporcu İlayda Yağmur Yılmaz, İspanya’da yapılan Avrupa Kadınlar Kupası’nın ikinci ayağına katıldı. Ricardo Tormo pistinde düzenlenen yarışlarda Yılmaz 17.likte kaldı.

En güncel Motorsporları haberleri için sosyal medyada TRmotosports’u takip edin.